Actualitat

De la bóta al pal sec: la DO Costers del Segre estrena nova identitat visual corporativa

El nou logotip de la DO Costers del Segre s'apropa a la modernitat i la sostenibilitat i s'allunya de les botes i els colors càlids per connectar amb els consumidors.

| 17/05/2018 a les 16:09h
Especial: Entre copes
Arxivat a: Magazine
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/05/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La DO Costers del Segre ocupa 7 terroirs de les terres de Lleida (Pallars, Valls de Riucorb, Raimat, Urgell, Les Garrigues, Artesa de Segre i Segrià) i té una superfície de 4.000 hectàrees de vinya i 37 cellers. Comprèn la part central de la conca del riu Segre entre el Pirineu i la serra de Prades. La denominació d'origen Costers del Segre ha anat evolucionant en els darrers anys i ara com ara el 80% de la producció de la regió ja forma part d'un programa pioner a Espanya que vetlla per un cultiu sostenible de la vinya i unes bones pràctiques en l'àmbit social, mediambiental i econòmic.

Després de 18 anys, segons Xavier Farré, President de la DO Costers del Segre, la imatge havia quedat desfasada, i la Denominació d'Origen Costers del Segre ha apostat per renovar la seva identitat visual corporativa. Fins ara la imatge de la DO Costers del Segre es caracteritzava per la imatge d'una bóta de color marronós i una tipografia en caixa alta i ombrejada amb alguns detalls que la feien molt característica. Cada vegada es fa menys ús de la tècnica de la fusta i és massa genèric en el món del vi, d'aquí que s'hagi decidit apostar per un canvi de logotip que substitueix el que es va donar a conèixer l'any 2000, doncs no representava l'essència de modernitat i innovació que caracteritza la DO ni l'estil dels seus vins amb la bóta.
 

Antiga identitat visual corporativa de la DO Costers del Segre (2000 - 2018)

 

 

Nova identitat visual corporativa de la DO Costers del Segre


La nova identitat visual corporativa de la DO Costers del Segre simbolitza la riquesa de la diversitat d'un territori en el qual conviuen vins de 7 paisatges diferents, amb un origen comú: sòls pobres i un clima continental amb influència mediterrània. Fent ús del 7 en una tipografia de pal sec i en caixa alta es dona contemporaneïtat a la imatge de la DO, però també s'empra el color verd per mostrar el valor diferencial d'aquest territori, el compromís amb la sostenibilitat. El nou logotip ha estat creat per Pau Llop, dissenyador de l'estudi 131.gd.