ACTUALITAT

La DO Cava fa balanç del 2020 amb resiliència i exporta un 71% de la producció

L’impacte de la Covid-19 llasta les expedicions un -13,62% (215 milions d’ampolles) durant 2020, però las vendes online es disparen un +45%.

| 03/03/2021 a les 13:32h
Especial: Entre copes
Arxivat a: Magazine
Imatge il·lustrativa
La D.O. Cava presenta un balanç dels resultats de l'exercici 2020 en el qual es demostra l'enorme capacitat de resiliència del sector davant l'impacte de la pandèmia, situant-se el nombre d'ampolles produïdes i etiquetades amb segell de la D.O. Cava en 215 milions, fet que suposa un decreixement del -13,62% respecte l'any anterior.

En paraules del seu president, Javier Pagés, el "2020 ha estat un any molt desafiant, difícil i atípic pel dur impacte de la pandèmia global tant en l'aspecte social com en l'econòmic, però amb molt d'esforç, treball, tenacitat i cooperació el Cava ha aconseguit uns resultats que han superat les expectatives inicials, tenint en compte el context general".

Les expedicions amb destinació a mercats exteriors demostren la fortalesa i presència que té la D.O. Cava a nivell internacional, sent la caiguda de tan sols un -7,92%, amb un volum assolit de 152 milions d'ampolles. El mercat exterior va tornar a guanyar pes l'any passat, aglutinant ja el 71% de les vendes totals. Alemanya segueix sent el principal país de consum, seguit del Regne Unit (amb un creixement de +6,55%), Bèlgica, Estats Units d’Amèrica i Japó. Destaca també el creixement a Rússia (+17,47%), Lituània (+16,73%), Suècia (+12%), Finlàndia (+11,83%) i els Països Baixos (+9,93%), amb increments de doble dígit.

"La diversificació de mercats que té el Cava és una riquesa, un fons de comerç molt valuós que s'ha mostrat com un atenuant a la caiguda del mercat interior, més afectat per la pandèmia", assenyala Pagès.

Així, a nivell nacional, com a conseqüència dels tancaments i restriccions del canal HORECA  i de les limitacions de mobilitat geogràfica i social, es retrocedeix un -12,3%, segons dades de la consultora A.C. Nielsen. El canal que més impacte ha patit és l'HORECA, amb un descens del -38,8%, mentre que l'alimentació té un comportament molt més favorable, amb una disminució del -4,7%. El canal online, per contra, tenint en compte que es partia de bases molt inferiors, evoluciona molt positivament, amb un creixement destacat del +44,9%.

El Cava ecològic torna a guanyar pes dins de la pròpia D.O. Cava, ja que el nombre d'ampolles produïdes i etiquetades és pràcticament el mateix que les del 2019 (-0,11%), confirmant la tendència que el Cava ecològic segueix despertant l'interès dels consumidors. 

Aquest 2021 s'implementarà la primera fase del Pla Estratègic de segmentació i zonificació del Cava, posant en marxa un pla de reforç dels mitjans de control de la D.O. Cava i una millora de la informació i la traçabilitat del producte. Segons Javier Pagés, "és un gran pas per al futur i suposa una fita important per al sector, aconseguint que els nostres Caves siguin encara més atractius i diferencials per als consumidors gràcies a unes normatives qualitatives molt exigents, a la singularitat dels nostres territoris i orígens, al compromís total amb el medi ambient i la sostenibilitat". Tot amb la garantia que només pot oferir una D.O.