ACTUALITAT

20 anys de DO Montsant

El 5 de novembre de 2001 es publicava al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el reglament de la seva creació amb 28 cellers adscrits, la meitat dels que conformen avui en dia la DO Montsant

| 06/11/2021 a les 22:21h
Especial: Orígens
Arxivat a: Magazine
Imatge il·lustrativa
En aquests 20 anys, la DO Montsant ha vist créixer el seu patrimoni vitivinícola amb l’esforç col·lectiu de viticultors, viticultores i cellers, sempre mantenint-se fidels a la seva filosofia i manera de fer, i amb l’excel·lència com a bandera.

Al llarg d’aquestes dues dècades, la DO Montsant ha aconseguit ser un referent en el panorama vitivinícola, tant nacional com internacional. Així, actualment és possible trobar els seus vins a taules de més de 40 països, i les xifres no deixen de créixer. Com tampoc deixen de créixer els esforços que la DO posa en pro de l’autoconeixement. Els estudis de zonificació, l’aposta per les seves varietats històriques (garnatxes i carinyenes) així com per la sostenibilitat han estat claus al llarg dels darrers anys, convertint-se en un segell més de la seva identitat.

Per celebrar aquest 20è aniversari, la DO Montsant ha posat en marxa una campanya amb diferents accions. El fil conductor d'aquesta campanya serà el fil fúscia del destí, el qual es basa en una llegenda oriental que explica que un fil vermell invisible ens connecta amb qui estem destinats a trobar-nos, sense importar el lloc, el temps o les circumstàncies. Aquest fill es pot estirar o contraure, però mai trencar.

El concepte de la campanya es concreta en que a la DO Montsant també existeix aquest fil, però no és vermell sinó fúcsia. Un fil fúcsia que connecta tots els cellers de la DO Montsant entre ells així com amb el seu entorn, el seu paisatge, la seva terra i la seva gent, les tradicions i, en definitiva, una manera de fer. Un fil que els porta units cap a un mateix objectiu: oferir els millors vins Montsant, fidels al territori, i que expliquen la seva història i esforç, d’on venen i cap on van, per oferir al consumidor, sempre, el millor que tenen.
La campanya tindrà un desplegament tant online com offline i també comptarà amb diferents peces audiovisuals on diferents persones que tenen o han tingut un pes específic en la DO analiztzaran la història de la DO Montsant i els canvis que hi ha hagut al llarg d’aquests anys, tant pel que fa a la viticultura, com als cellers o els vins, entre altres temes. El primer d’aquests vídeos s’estrenarà pròximament i comptarà amb la participació de Jaume Domènech, primer president de la DO Montsant; René Barbier, propietari del celler Spectacle Vins; Francesc Blanch, president del Celler de Capçanes durant 32 anys (1980 – 2012); i Joan Queralt, cap de l’Oficina Comarcal del Priorat del Departament d’Agricultura de la Generalitat des del 1988, que analitzaran els inicis de la DO Montsant, en quin context va ser creada i com recorden ells aquells dies.

Una altra de les accions que es portaran a terme serà una gira per les principals escoles d’hostaleria. Un exercici de divulgació que la DO Montsant considera fonamental per tal d’apropar els seus vins als professionals del futur i formar-los perquè tinguin una concepció completa i correcta de què és i com es treballa a la DO Montsant. A més d’aquesta gira de tastos per les escoles, la DO Montsant prepara també tota una sèrie de tastos destinats tant a professionals com a públic final, i que buscaran apropar la celebració del 20è aniversari a tots aquells seguidors dels vins Montsant.