ACTUALITAT

La patronal de l’hostaleria de Tarragona impulsa el Consell del Vi per promocionar la producció de les DO

El sector vitivinícola confia que aquest maridatge fomenti la presència del producte local a les cartes de vins

| 21/02/2024 a les 17:52h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Magazine
Presentació del Consell del Vi.
Presentació del Consell del Vi. | Associacions Empresaris Hostaleria Tarragona (AEHT).
El parc arqueològic de la vila romana de Barenys a Salou (Tarragonès), on antigament els romans fabricaven i venien àmfores de vi, ha estat l’escenari escollit per presentar el Consell del Vi. Un òrgan que, segons el seu coordinador Vicenç Ferré, aglutina per primera vegada les vuit denominacions d’origen de la demarcació. A través de l’AEHT, es busca potenciar la venda i el consum dels vins locals entre els 800 restaurants i els 130 hotels de l’entitat.

“Tenim el deure i la responsabilitat de donar suport a un sector amb què maridem de forma inseparable”, ha afirmat el president de l’AEHT, Francesc Pintado, qui ha recordat que es tracta d’un sector que a la demarcació està format per 382 cellers i més de 4.000 famílies. A banda de la gran qualitat gastronòmica, Pintado ha afirmat que Tarragona és la demarcació amb més denominacions d’origen del conjunt de l’estat espanyol. “En tenim vuit i com a sector hem d’incentivar el consum del nostre vi des dels nostres establiments”, ha afegit.
 

Presentació del Consell del Vi. Foto: Associacions Empresaris Hostaleria Tarragona (AEHT).



La demarcació amb més DO d’Espanya

De fet, Ferré ha lamentat que són molts els que creuen que la demarcació amb més DO d’Espanya és Valladolid. “Hem de treure pit d’això”, ha defensat Ferré, qui ha especificat que el territori compta amb cinc DO provincials (DO Conca de Barberà, DO Montsant, DOQ Priorat, DO Tarragona, i DO Terra Alta) i tres interprovincials (DO Catalunya, DO Cava i DO Penedès).

Primeres accions

Per aquest motiu, una de les primeres accions que impulsaran com a consell és informar al consumidor d’aquesta dada. Durant les pròximes setmanes, s’enviarà un document als restaurants i hotels de l’AEHT perquè l’incloguin a les seves cartes de vins. “Serà una introducció perquè els clients sàpiguen que es troben a la demarcació amb més DO d’Espanya”, ha afirmat Ferré, qui considera que aquest “és un fet que cal explicar i promocionar-ho”.

Paral·lelament, i amb la voluntat de crear un compromís entre el sector de l’hostaleria, també es crearà un concurs per premiar la millor carta de vins. Ferré ha lamentat que són molts els restaurants que asseguren estar compromesos amb els vins locals, però que a les seves cartes “només en tenen quatre”, assegurant que és el consumidor qui ho demana. “Els hem educat als nostres consumidors? Són conscients?”, es pregunta Ferré, qui confia que amb aquesta nova “introducció” a les cartes, els usuaris sàpiguen en quin territori estan. “Hem de treure pit d’això”, ha afirmat.

Finalment, el delegat del Govern a Tarragona, Àngel Xifré, qui ha estat escollit com a padrí del Consell del vi ha celebrat la creació del nou òrgan, sobretot, en un moment en què Catalunya es prepara per ser la regió mundial de la gastronomia el 2025. “Possiblement som una de les regions mundials amb més varietat de vins i tenim un valor afegit que hem de potenciar i aprofitar el 2025 per donar-nos a conèixer a nivell mundial”, ha defensat.